بهترین ها را با ما تجربه کنید

img
املاک ساسان 1397/05/11

قرض الحسنه اجاره آپارتمان در قرارداد های ملکی

نکات ضروری قرض الحسنه

نکته 1 : مبلغی که به عنوان قرض الحسنه یا ودیعه در قرارداد ذکر می شود متفاوت از سرقفلی است که در اجاره اماکن تجاری علاوه بر اجاره بهای ماهانه و قرض الحسنه ، از سوی مستاجر در بدو قرارداد به موجر پرداخت می شود. ضمن اینکه در اجاره اماکن مسکونی امکان مطالبه و پرداخت سرقفلی منتفی است.

وقتی قرارداد به پایان رسید موجر مکلف به تسلیم قرض الحسنه به مستاجر است و مستاجر نیز مکلف به تخلیه موضوع اجاره است. اگر دو طرف به تعهدات خود عمل کنند مشکلی پیش نمی آید اما اگر موجر قصد تخلیه ملک را دارد اما مستاجر به هر دلیلی آن را تخلیه نکند در این شرایط موجر باید ضمن تامین دلیل از طریق شورای حل اختلاف محل ، یک اظهارنامه بابت تخلیه ملک به مستاجر ارسال کند و سپس مبلغ قرض الحسنه را در صندوق دادگستری بسپارد و رسید آن را بعلاوه اظهارنامه و تامین دلیل ضمیمه یک دادخواست کند و از دادگاه تقاضای تخلیه ملک را نماید.

اگر ممتنع موجر باشد ، در این صورت مستاجر نیز باید ضمن تخلیه ملک، اقدام به تامین دلیل کرده و سپس از دادگاه تقاضای الزام موجر را به مسترد نمودن قرض الحسنه بعلاوه خسارت دیرکرد تا زمان صدور حکم و اجرای آن نماید.

اگر مدت قرارداد به پایان برسد و مستاجر کماکان به تصرف خود در ملک استیجاری ادامه بدهد و در مقابل موجر نیز مبلغ قرض الحسنه را پس ندهد، نمی تواند از دادگاه تقاضای اجرت المثل ایام تصرف یعنی اجاره بها به قیمت روز را نماید و دادگاه در این صورت حکم به الزام مستاجر به پرداخت اجرت المسمی ( یعنی اجاره بهای مندرج در قرارداد اجاره ) را می دهد اما اگر طبق آنچه که در نکته قبلی ذکر شد عمل شود یعنی قرض الحسنه در صندوق دادگستری واریز شود در اینصورت امکان مطالبه اجرت المثل وجود دارد.

اگر بابت قرض الحسنه یک فقره چک تسلیم موجر شود باید به چند نکته توجه شود.

  • مشخصات چک در بند مربوط به قرض الحسنه و پرداخت ها و قسمت توضیحات درج شود.
  • روی چک قید شود بابت قرض الحسنه اجاره نامه شماره ...
  • شرط شود که موارد استفاده و به اجرا گذاشتن چک در چه مواقعی است مثلا عدم پرداخت اجاره های ماهانه یا هزینه های مصرفی مانند آب برق گاز و غیره.
  • حتما مبلغ قرض الحسنه در چک درج شود و از سفید گذاشتن قسمت مربوط به درج مبلغ چک اکیدا خودداری شود.
  1. *********************************************

    میدونستید آژانس املاک ساسان ولنجک با بیش از 25 سال تجربه و حضور در منطقه یکی از قدیمی ترین و معتبرترین آژانس های املاک منطقه است؟ما همیشه در کنار شما حضور داریم.

    سوالات حقوقی و ملکی خودتون رو در مورد خرید و فروش و رهن و اجاره آپارتمان در ولنجک,زعفرانیه و محمودیه از ما بپرسید.

    02122415230

    02122422424

    info@sasanvelenjak.com

    Image result for instagram logo  اینستاگرام املاک ساسان ولنجک

    Image result for telegram logo  تلگرام مسکن ساسان ولنجک

برچسب :

قرض الحسنه اجاره آپارتمان | قرارداد اجاره آپارتمان و مبلغ قرض الحسنه | قرضالحسنه | قرض الحسنه |

نظرات شما


ارسال نظر

برچسب ها

آخرین ملک ها