بهترین ها را با ما تجربه کنید

img
املاک ساسان 1400/12/05

ویژگی مشاور املاک خوب

 

ویژگی مشاور املاک خوب

 

در دنیای امروزی  که پیشرفت تکنولوژی با سرعت بالایی در حال گسترش می باشد  تمامی مشاغل رنگ و بویی جدید به خود گرفته و بسیار متفاوت شده اند یکی از مشاغلی که بسیار با گذشته فرق کرده ، حرفه  آژانس های املاک  و بالطبع مشاوران املاک می باشد .

 املاک ساسان ولنجک قصد دارد درباره ویژگی های یک مشاور املاک خوب شرح مختصری را ارائه دهد پس با ما همراه باشید .

 

معنی مشاور و مشاوره  :

مشاور در لغت نامه دهخدا به معنی کنکاش کننده و پند دهنده آمده است و مشاوره نیز به معنی مشورت گرفتن  می باشد .

مشاوران امروزی که در حیطه کار املاک فعالیت دارند بسیار با گذشته فرق کرده و اکثرا جوان ، تحصیل کرده  با اطلاعات ملکی و منطقه ای خوب و دارای  روابط عمومی بالای و آگاه به دانش و تکنولوژی روز در حیطه مسکن  می باشند  .  

 

ویژگی های یک مشاور املاک خوب :   

 

1 – پوشش مناسب :

در مرحله اول ، افراد بر اساس ظاهرشان مورد توجه قرار می گیرند یعنی 3 ثانیه اول  ارتباط  با مشتری ، این ظاهر مشاور است که به چشم می آید و مشتری در همان ثانیه های اول تصمیم می گیرد که این رابطه را ادامه دهد یا خیر! در حقیقت پوشش مشاور ، اعتبار اولیه خاصی  را به او می بخشد .

از لحاظ روانشناسی  لباس و ظاهر آراسته ، بر اعتماد به نفس افراد تاثیر به سزایی داشته و همین امر تا حدی ، باعث جذب افراد دیگر می گردد و موجب بالا رفتن عملکرد می گردد . دقت کنید که پوشیدن لباس زیبا به معنی خرید لباس های گران قیمت نمی باشد بلکه فرم لباس و تمیزی و آراستگی آن است که مد نظر می باشد .

 برای مشاورین املاک پوشیدن لباس های رسمی با رنگهای خنثی  بهترین گزینه می باشد . تا آنجایی که می توان باید از پوشیدن تی شرت های عکس دار ، جین های تنگ و پاره و رنگ های تند شبرنگی اجتناب کرد.

 

2 – فن بیان خوب :

خوش صحبت بودن یکی از ویژگی های اصلی یک مشاور می باشد که کاملا اکتسابی می باشد و می توان آن را فرا گرفت . یک مشاور ، هر چقدر دامنه لغات و اصطلاحات تخصصی اش وسیع تر باشد تسلط بر گویش و متقاعد کردن مشتری به مراتب بالاتر می رود . آگاهی داشتن از لحن صوتی خود در موارد احساسی گوناگون کمک شایانی به مشاور در فن بیانش  می کند .

ما به مشاوران عزیز در بهتر شدن این خصلت ، پیشنهاد می کنیم که هر از گاهی با یک مشتری فرضی صحبت کنید و از خود فیلم بگیرید و بعد آن را صادقانه مورد ارزیابی قرار دهید و خودتان را نقد کنید و ببینید که  اگر شما به جای مشتری بودید آیا از طرز رفتار خودتان وگویش خود  رضایت داشتید و مورد پسندتان قرار میگرفت یا نه ؟ حتی می توانید در این کار ، از دوستان صمیمی خود کمک بگیرید  و باز خوردهای آنان را یادداشت کرده و نقاط ضعف تان را برطرف کنید و بر نقاط قوت تان بیفزایید .

 

3 – خوشرویی :

 احترام به مشتری همراه با لبخندی که از عمق مهربانی سرچشمه می گیرد بسیار با ارزش بوده و اولین چیزی است که در تعامل با مردم  به چشم می آید و می توان گفت که  اولین قدم  برای به دست آوردن دل مشتری می باشد و تداوم آن باعث اعتماد  جهت برقراری رابطه های آتی  بیشتری خواهد بود . با نگاه اجمالی  به زندگی اکثر انسان های موفق در هر حرفه و شغلی متوجه این صفت بارز در آنان شده و می توان آنان را الگوی خویش قرار دهید  . باید  توجه داشته باشید که مردم قادرند تا مهربانی ساختگی و تصنعی را تشخیص دهند پس خیلی مواظب باشید .

 

4 – درک مشتری :

 نگرش و سلیقه مشاور در رابطه با ملک هر چه که هست زمانی که  در کنار مشتری قرار می گیرد باید به سلیقه و نظر او ، احترام بگذارد و نظر ایشان اولویت اصلی می باشد مگر اینکه مشتری نظر مشاور را جویا باشد که در این صورت راهنمایی صریح و صادقانه از خصوصیات بارز یک مشاور خوب می باشد .

 

5 – جلب اعتماد مشتری :

بهترین کار برای ایجاد اعتماد ،  صداقت و راستگویی مشاور می باشد ، صحت و درستی  اطلاعات داده شده از طرف مشاور در طول زمان ، باعث اعتبار وی شده و نام او را پرآوازه خواهد کرد . متاسفانه به علت یک سری دغل کاری هایی که در گذشته از عده معدودی از مشاورین املاک صورت گرفته ، ذهنیت جامعه ما  نسبت به این حرفه تا حدودی خدشه دار می باشد که همین امر تلاش و صداقت بیشتری را می طلبد تا در گذر زمان مردم دیدگاه بهتر و اصولی تری نسبت به این حرفه  پیدا کنند .

 

  6 – دانش ملکی :

 دارا بودن  اطلاعات  به روز  ملکی و تاریخچه سازه های  منطقه و همچنین ارتباط با سازندگان و اطلاع دقیق از آخرین پروژه های آنان ، آگاهی از آخرین  قوانین و مصوبه های  شهرداری بابت ساخت و ساز  ، خلاصه هر گونه اطلاعاتی که در رابطه با ملک و قوانین مربوط به آن می باشد ، دانش ملکی یک مشاور خوب به حساب می آید و آیتم بسیار با ارزشی در ارزیابی او محسوب می گردد . که مشتری با اولین گفتگویی که با مشاور انجام می دهد به میزان اطلاعات او در این باره پی خواهد برد و اغلب بر اساس همین معیار سنجش است که ، تصمیم می گیرد که ارتباط خود را با مشاورش  ادامه دهد یا خیر !

 

7 – توجه به جزئیات :

 یک مشاور خوب به تمامی نکات ریز و درشتی  که از طرف مشتری بیان می شود توجه خاص دارد و آنان را مد نظر میگیرد و هیچ وقت بین خواسته های مشتری مرزی قرار نداده و آن  را تفکیک نمی کند  . البته که این کار از چشم مشتری پنهان نبوده و موجب خرسندی ایشان و ادامه ارتباط با او می گردد .

 

8 – پیگیری مشتری :

 داشتن تعامل مداوم با مشتری و پیگیری خواسته ایشان  ، رفتار بسیار ارزنده ای است و باعث  برقراری حس دوستی و اعتماد بیشتر می گردد و در دراز مدت موجب  خوشنامی مشاور شده  و بدین طریق دامنه ارتباطات او را نیز، افزایش میدهد . باید به یاد داشته باشید که  حتی اگر مشاور در وهله نخست  نتواند در رابطه با کار ملکی مشتری ،  خدمات دلخواهی  را ارائه دهد  ولی ادامه ارتباط  با ایشان بسیار نیکو و پسندیده می باشد .

 

9 – توجه به زمان :

این مساله به قدری دارای اهمیت می باشد  که اگر به آن بی توجهی گردد به راحتی تمامی زحمات را بر باد می دهد . یک مشاور آگاه از محدوده زمانی  مشتری خود ، اطلاع کامل داشته و  تمامی خدمات خود را بر اساس آن ارائه می دهد و به خوبی می داند که اگر آن را سرلوحه کار خود قرار ندهد تمامی تلاش هایش از بین می رود.

 

10 – آشنایی با علوم ساختمانی :

 بهتر است مشاوران املاک ، از علوم پایه و اساسی ساختمان سازی (مهندسی عمران ) و تزئینات به روز ساختمانی ، متریال ها و برند های مطرح در حوزه  سازه ها  و  دانستن سبک های  مطرح  معماری دنیا   تا حدودی اطلاعات مفیدی ، در جهت ارائه به مشتری  داشته باشند . این مطلب به قدری حائز اهمیت می باشد که باعث تفکیک مشاور خوب و آگاه در ذهن مشتری می گردد  و نشان دهنده تسلط مشاور به تمامی وجوه  کار خود می باشد .

 

11 -  زیاده گویی ممنوع :

 درست است که سخن وری و توضیح دادن ،  اساس کار مشاوران می باشد ولی این نکته بسیار حائز اهمیت است که مشاور از گفتن کلمات و جملات تکراری پرهیز نماید  ( چون مغز انسان تا حدی تمایل به شنیدن دارد و اگر جملات تکراری را تشخیص دهد ناخود آگاه از توجه  به مابقی  صحبت   خود را رها می کند ) برای اینکه مشاور بتواند تمامی حواس مشتری را درگیر گفته های خود کند باید از پرحرفی و بیهوده گویی و تکرار مداوم ، پرهیز نماید و  به مشتری اجازه دهد تا او بیشتر صحبت کند و خواسته هایش را عنوان نماید . این کار از نظر روان شناسی نیز بسیار سودمند می باشد زیرا مردم دوست دارند که کسی حرفهای آنان را بشنود و این شنیده شدن برایشان ارزشمند می باشد .

 

12 – پیش داوری ممنوع :

 اکثر افراد عامه جامعه  با اولین برخوردی که با دیگران دارند ،  آنان را قضاوت کرده و در ذهن خود تقسیم بندی می کنند و هر کس را در جایگاهی قرار می دهند و نسبت به جایگاهی که در نظر گرفته اند با آنان رفتار می کنند  که  البته این روش برخورد با دیگران ، بسیار سطحی بوده و مناسب اشخاص آگاه و درست اندیش نمی باشد .   مشاورین املاک که  مدام با افراد گوناگونی سر و کار  دارند  باید خیلی مواظب این تله ذهنی باشند و  با اولین برخورد کسی را ، مورد قضاوت شخصی قرار نداده و نسخه ای برایش صادر نکنند ، چه بسا بارها مشاهده شده که مشاور  مشتری را  به حساب نیاورده و او را خیلی مورد توجه قرار نداده ولی در گذر زمان خلاف اندیشه او  ثابت  شده و نتیجه برعکس بوده است !

 

 

موارد بالا از مهمترین ویژگی های یک مشاور خوب بود که مسکن ساسان ولنجک با توجه با سابقه کاری خود و تربیت مشاورانی برجسته ، آن را در اختیار شما عزیزان قرار داده است . امیدواریم مورد توجه  شما عزیزان قرار گرفته باشد.

 

برای دیدن فایل های اکازیون  املاک ساسان را کلیک کنید 

شماره تماس املاک ساسان ولنجک 02122415230

 

برچسب :

ویژگی مشاور املاک | یک مشاور املاک چه خصوصیاتی دارد | خصوصیات مشاور املاک | طرز گفتار مشاور املاک | روابط عمومی مشاور املاک | لباس مشاور املاک | پوشش مشاور املاک | گفتار مشاور املاک | میزان علمی مشاور املاک | رفتار مشاور املاک | مشاور املاک | املاک ساسان | مسکن ساسان | اطلاعات ملکی مشاور | قوانین مشاوری | خصوصیات اصلی مشاور املاک |

نظرات شما


ارسال نظر

آگهی های مرتبط زعفرانیه


زعفرانیه ۲۵۰ متر تاپ لوکیشن

اجاره

زعفرانیه ۲۵۰ متر تاپ لوکیشن
متراژ : 250 متر
زعفرانیه آصف ۱۷۰ متر مدرن

اجاره

زعفرانیه آصف ۱۷۰ متر مدرن
متراژ : 170 متر
خريد آپارتمان در زعفرانيه ٣٨٠ متر ٣ خواب سوئيت مجزا تاپ لوكيشن ٤ پاركينگ سوپر مدرن در برج باس

فروش

خريد آپارتمان در زعفرانيه ٣٨٠ متر ٣ خواب سوئيت مجزا تاپ لوكيشن ٤ پاركينگ سوپر مدرن در برج باس
متراژ : 380 متر
خرید آپارتمان در زعفرانیه 320 متری 3 خواب خوش نقشه طبقات مختلف نوساز فول امکانات در برج تندیس زنبق

فروش

خرید آپارتمان در زعفرانیه 320 متری 3 خواب خوش نقشه طبقات مختلف نوساز فول امکانات در برج تندیس زنبق
متراژ : 320 متر
آپارتمان ۱۴۰ متر زعفرانیه

پیش فروش

آپارتمان ۱۴۰ متر زعفرانیه
متراژ : 140 متر
اجاره آپارتمان در زعفرانيه ١٧٠ متر ٣ خواب خوش نقشه بازسازي شده فول امكانات دسترسي عالي در تاپ لوكيشن

اجاره

اجاره آپارتمان در زعفرانيه ١٧٠ متر ٣ خواب خوش نقشه بازسازي شده فول امكانات دسترسي عالي در تاپ لوكيشن
متراژ : 170 متر
اجاره آپارتمان در زعفرانيه ٢٠٠ متر تكواحدي ٢ پاركينگ سندي نور عالي دسترسي خوب به قيمت رسيده

اجاره

اجاره آپارتمان در زعفرانيه ٢٠٠ متر تكواحدي ٢ پاركينگ سندي نور عالي دسترسي خوب به قيمت رسيده
متراژ : 200 متر
خريد سند اداري در زعفرانيه ٩٥ متر خوش نقشه طبقات بالا در ساختمان اداري تجاري برند منطقه

فروش

خريد سند اداري در زعفرانيه ٩٥ متر خوش نقشه طبقات بالا در ساختمان اداري تجاري برند منطقه
متراژ : 95 متر
زعفرانیه مهر و نیازاده

فروش

زعفرانیه مهر و نیازاده
متراژ : 300 متر
خرید پنت هاوس در زعفرانیه 550 متر 4 خواب 2 خواب مستر سوئیت مجزا 50 متر تراس 3 پارکینگ ویو بی نظیر کوهستان و شهر در خیابان مهر

فروش

خرید پنت هاوس در زعفرانیه 550 متر 4 خواب 2 خواب مستر سوئیت مجزا 50 متر تراس 3 پارکینگ ویو بی نظیر کوهستان و شهر در خیابان مهر
متراژ : 550 متر
خرید و فروش کلنگی و زمین در زعفرانیه

فروش

خرید و فروش کلنگی و زمین در زعفرانیه
متراژ : 1050 متر
خرید کلنگی و زمین 440 متری در زعفرانیه

فروش

خرید کلنگی و زمین 440 متری در زعفرانیه
متراژ : 440 متر
خرید و فروش اپارتمان ۱۷۷ متر ۳خواب در زعفرانیه

فروش

خرید و فروش اپارتمان ۱۷۷ متر ۳خواب در زعفرانیه
متراژ : 177 متر
خرید خانه و آپارتمان در زعفرانیه برج

فروش

خرید خانه و آپارتمان در زعفرانیه برج
متراژ : 151 متر
خرید و فروش آپارتمان در زعفرانیه ۳۰۵ متری ۴ خواب مستر با سوئیت مجزا نوساز

فروش

خرید و فروش آپارتمان در زعفرانیه ۳۰۵ متری ۴ خواب مستر با سوئیت مجزا نوساز
متراژ : 305 متر
خرید و فروش خانه و اپارتمان 165متری در زعفرانیه و ولنجک

فروش

خرید و فروش خانه و اپارتمان 165متری در زعفرانیه و ولنجک
متراژ : 165 متر
خرید آپارتمان در زعفرانیه ٥٥٠ متر ٤ خواب مستر فول امكانات تراس قابل چيدمان ويو پانوراما دسترسي عالي در خيابان زردكوه

فروش

خرید آپارتمان در زعفرانیه ٥٥٠ متر ٤ خواب مستر فول امكانات تراس قابل چيدمان ويو پانوراما دسترسي عالي در خيابان زردكوه
متراژ : 550 متر
خرید کلنگی و زمین در زعفرانیه با قدرالهسم

فروش

خرید کلنگی و زمین در زعفرانیه با قدرالهسم
متراژ : 325 متر
اجاره آپارتمان در زعفرانيه ١٧٠ متر ٣ خواب خوش نقشه بسيار تميز دسترسي عالي فول امكانات در خيابان سنگر

اجاره

اجاره آپارتمان در زعفرانيه ١٧٠ متر ٣ خواب خوش نقشه بسيار تميز دسترسي عالي فول امكانات در خيابان سنگر
متراژ : 170 متر
خريد آپارتمان در زعفرانيه ٥٠٠ متر ٤ خواب خوش نقشه فول امكانات تراس قابل چيدمان سازه اي بي نظير در برج بهشت

فروش

خريد آپارتمان در زعفرانيه ٥٠٠ متر ٤ خواب خوش نقشه فول امكانات تراس قابل چيدمان سازه اي بي نظير در برج بهشت
متراژ : 585 متر
رهن و اجاره اپارتمان در زعفرانيه 550 متري ٤ خواب مستر فول امكانات تراس قابل چيدمان در برج افتاب زردکوه

رهن

رهن و اجاره اپارتمان در زعفرانيه 550 متري ٤ خواب مستر فول امكانات تراس قابل چيدمان در برج افتاب زردکوه
متراژ : 550 متر
خريد پنت هاوس در زعفرانيه ٣٧٠ متر ٤ خواب ٢ پاركينگ بازسازي شده لوكس ويو بي نظير تراس قابل چيدمان در تاپ لوكيشن

فروش

خريد پنت هاوس در زعفرانيه ٣٧٠ متر ٤ خواب ٢ پاركينگ بازسازي شده لوكس ويو بي نظير تراس قابل چيدمان در تاپ لوكيشن
متراژ : 370 متر
خريد آپارتمان در زعفرانيه ٣٠٠ متر ٤ خواب سوئيت مجزا خوش نقشه فول امكانات ٤ پاركينگ طبقات بالا تكواحدي آشپزخانه فرنيش در تاپ لوكيشن

فروش

خريد آپارتمان در زعفرانيه ٣٠٠ متر ٤ خواب سوئيت مجزا خوش نقشه فول امكانات ٤ پاركينگ طبقات بالا تكواحدي آشپزخانه فرنيش در تاپ لوكيشن
متراژ : 300 متر
خريد آپارتمان در زعفرانيه ٢٨٠ متر ٣ خواب خوش نقشه متريال لوكس ٢ پاركينگ كليد نخورده فول امكانات در خيابان كيهان

فروش

خريد آپارتمان در زعفرانيه ٢٨٠ متر ٣ خواب خوش نقشه متريال لوكس ٢ پاركينگ كليد نخورده فول امكانات در خيابان كيهان
متراژ : 280 متر
اجاره آپارتمان در زعفرانیه 270 متر 3 خواب فول امکانات دسترسی عالی ویو بی نظیر کوهستان و شهر 2 پارکینگ تراس قابل چیدمان در خیابان بهزادی

رهن

اجاره آپارتمان در زعفرانیه 270 متر 3 خواب فول امکانات دسترسی عالی ویو بی نظیر کوهستان و شهر 2 پارکینگ تراس قابل چیدمان در خیابان بهزادی
متراژ : 270 متر
اجاره آپارتمان در زعفرانيه ٢٠٠ متر ٣ خواب خوش نقشه طبقات بالا ويو بي نظير دسترسي عالي بازسازي شده فول امكانات ١ خواب مستر در برج

اجاره

اجاره آپارتمان در زعفرانيه ٢٠٠ متر ٣ خواب خوش نقشه طبقات بالا ويو بي نظير دسترسي عالي بازسازي شده فول امكانات ١ خواب مستر در برج
متراژ : 200 متر
خريد آپارتمان نوساز در زعفرانيه ٢٠٠ متر ٣ خواب تکواحدی لوكس تراس قابل چيدمان 2 پارکینگ خوش نقشه نور عالي

فروش

خريد آپارتمان نوساز در زعفرانيه ٢٠٠ متر ٣ خواب تکواحدی لوكس تراس قابل چيدمان 2 پارکینگ خوش نقشه نور عالي
متراژ : 200 متر
خريد آپارتمان در زعفرانيه ١٢٠ متر ٢ خواب خوش نقشه طبقات بالا ويو بي نظير دسترسي عالي در خيابان آصف

فروش

خريد آپارتمان در زعفرانيه ١٢٠ متر ٢ خواب خوش نقشه طبقات بالا ويو بي نظير دسترسي عالي در خيابان آصف
متراژ : 120 متر
اجاره آپارتمان در زعفرانیه ١٦٥ متر ٣ خواب ١ خواب مستر خوش نقشه فول امكانات ١ خواب مستر دسترسي عالي در خيابان آصف

اجاره

اجاره آپارتمان در زعفرانیه ١٦٥ متر ٣ خواب ١ خواب مستر خوش نقشه فول امكانات ١ خواب مستر دسترسي عالي در خيابان آصف
متراژ : 163 متر
اجاره آپارتمان در زعفرانيه ١٥٠ متر ٣ خواب خوش نقشه تكواحدي بسيار تميز دسترسي عالي در خيابان آصف

اجاره

اجاره آپارتمان در زعفرانيه ١٥٠ متر ٣ خواب خوش نقشه تكواحدي بسيار تميز دسترسي عالي در خيابان آصف
متراژ : 150 متر
خريد آپارتمان در زعفرانيه ٢٥٦ متر ٣ خواب ٢ پاركينگ خوش نقشه فول امكانات در برج فيروزكوه

فروش

خريد آپارتمان در زعفرانيه ٢٥٦ متر ٣ خواب ٢ پاركينگ خوش نقشه فول امكانات در برج فيروزكوه
متراژ : 256 متر
خريد آپارتمان در زعفرانيه ٢٥٣ متر ٣ خواب فول امكانات در برج ارغوان

فروش

خريد آپارتمان در زعفرانيه ٢٥٣ متر ٣ خواب فول امكانات در برج ارغوان
متراژ : 253 متر
پيش خريد سازه اي بي نظير ٤٠٠ متري پروژه گرين پارك زعفرانيه

فروش

پيش خريد سازه اي بي نظير ٤٠٠ متري پروژه گرين پارك زعفرانيه
متراژ : 400 متر
خريد آپارتمان در زعفرانيه ١٠٧ متر ٢ خواب خوش نقشه دستري عالي فول امكانات بازسازي شده در برج جامي

فروش

خريد آپارتمان در زعفرانيه ١٠٧ متر ٢ خواب خوش نقشه دستري عالي فول امكانات بازسازي شده در برج جامي
متراژ : 107 متر
خريد آپارتمان در زعفرانيه ٤٥٠ متر ٤ خواب فول امكانات سوئيت مجزا سازه اي بي نظير ویو دره نوساز در برج گرند پارك

فروش

خريد آپارتمان در زعفرانيه ٤٥٠ متر ٤ خواب فول امكانات سوئيت مجزا سازه اي بي نظير ویو دره نوساز در برج گرند پارك
متراژ : 450 متر
اجاره آپارتمان در زعفرانيه ١٦٠ متر ٣ خواب خوش نقشه بسيار تميز و شيك فول امكانات تاپ لوكيشن در ساختمان اكسيژن

اجاره

اجاره آپارتمان در زعفرانيه ١٦٠ متر ٣ خواب خوش نقشه بسيار تميز و شيك فول امكانات تاپ لوكيشن در ساختمان اكسيژن
متراژ : 160 متر
اجاره آپارتمان در زعفرانيه ١٦٥ متر ٣ خواب خوش نقشه تكواحدي فول امكانات در خيابان كوه پيكر

رهن

اجاره آپارتمان در زعفرانيه ١٦٥ متر ٣ خواب خوش نقشه تكواحدي فول امكانات در خيابان كوه پيكر
متراژ : 165 متر
خريد آپارتمان در زعفرانيه ٢١٥ متر ٣ خواب ٣ پاركينگ نوساز دسترسي عالي خوش نقشه در خيابان قابوس

فروش

خريد آپارتمان در زعفرانيه ٢١٥ متر ٣ خواب ٣ پاركينگ نوساز دسترسي عالي خوش نقشه در خيابان قابوس
متراژ : 215 متر
اجاره آپارتمان در زعفرانيه ١١٠ متر ٢ خواب خوش نقشه و شيك دسترسي عالي در خيابان آصف

اجاره

اجاره آپارتمان در زعفرانيه ١١٠ متر ٢ خواب خوش نقشه و شيك دسترسي عالي در خيابان آصف
متراژ : 110 متر

برچسب ها

آخرین ملک ها