بهترین ها را با ما تجربه کنید

img
املاک ساسان 1400/03/13

مجموعه تفریحی و ورزشی توچال در ولنجک

مجموعه تفریحی توچال :

مجموعه تفریحی توچال که در حوالی قله توچال تعبیه شده  ، فقط به کوهنوردان اختصاص ندارد و آنقدر متنوع و جذاب است که هر شخصی با هر سلیقه و بودجه ای را پوشش می دهد فقط کافیست که یکبار به آنجا بروید مطمئنا خاطره اش را هیچگاه فراموش نخواهید کرد .

 

مجموعه تفریحی توچال کجاست :

انتهای خیابان ولنجک یعنی در بالاترین نقطه آن می باشد که از اتوبان چمران و همچنین میدان تجریش قابل دسترسی می باشد .

 

تفریحات این مجموعه:

1 – تله کابین توچال :

 تله کابین توچال از معروف‌ترین جاذبه‌های توچال است که یکی از طولانی ترین خطوط تله کابین نصب شده در دنیاست که  7.500 کیلومتر طول دارد  ، ظرفیت هر کابین 6 نفر میباشد و قابلیت جابجایی 600 نفر در ساعت را داراست البته شرایط جوی و مسائل فنی و ظرفیت ایستگاهها بر روی سرویس دهی اثر مرکب دارد که در  ایستگاههای 1 و 2 و 5 و 7 مسیر های کوهنوردی امکان جابجایی مسافران را دارد که ابتدای آن از بام تهران می باشد  و انتهای آن در ایستگاه هفت و نزدیکی قله

  (البته در بیشتر مواقع  می توان بلیط تله کابین را با تخفیف خوبی از سایت های نت برگ https://netbarg.com/ و تخفیفان https://takhfifan.com/ تهیه کنید  )

 

2 -  تله سیژ قله : 

تله سیژ نوعی بالابر است که همانند  نیمکت آهنی  ساخته  شده است  که  یک میله دارد که  هنگامی که شخص روی صندلی نشست آن میله برای حفاظت از آن پایین آورده می شود .

وقتی از تله کابین در ایستگاه هفت پیاده شوید ، برای اسکی کردن و لذت بردن از پیست اسکی می توانید از تله سیژ قله استفاده کنید که شما را تا نزدیکی قله می برد . از سه تا تله سیژ قله ، دوتای آن همیشه کار میکند .

 

3 -  پیست اسکی :

پیست اسکی توچال که در ایستگاه 7 واقع شده ، یکی از محبوب ترین و مجهز ترین پیست های پایتخت می باشد که  اولین پیست اسکی برفگیر کشور نیز هست که اغلب نیمی از سال قابل استفاده می باشد و باالطبع مجرب ترین مربیان اسکی و بهترین لوازم مدرسه اسکی را داراست . پیست یک دستگاه برف کوب دارد که هر صبح پیست را آماده اسکی برای علاقه مندان می کند .

 

4 -  هتل توچال :

این هتل با زیربنایی حدود 2.500 متر مربع از سال 1380 در کنار پیست اسکی توچال آغاز به کار کرده است که مرتفع ترین هتل کوهستانی دنیاست ، اتاق ها و امکانات  این هتل از اقامتی به یادماندنی حکایت دارد البته لازم به ذکر است که برای اقامت شبانه احتیاج به تایید پزشک هتل دارید ( به دلیل کاهش فشار اکسیژن در اینگونه ارتفاعات )

 

5 -  اسنوموبیل توچال:

وسیله ای شبیه موتورسیکلت  می باشد که چرخ ندارد و فقط  روی برف قابل حرکت است که این بازی جذاب ، شاد و هیجان انگیزنیز در ایستگاه 7 قرار دارد و برای استفاده  بانوان هم امکان پذیر می باشد .  

وب سایت مجموعه ورزشی توچال :  

https://www.tochal.org/

تلفن مجموعه ورزشی توچال

021224875000

 

6 -  جاده سلامتی توچال :

از ابتدای ورودی توچال که محل پارکینگ ماشین ها  می باشد تا بام توچال حدود 2 کیلومتر جاده ای آسفالتی با منظره هایی زیبا و امکانات تفریحی جالب وجود دارد که برای پیاده روی ، مکانی فوق العاده می باشد البته این جاده برای افرادی که تمایل به پیاده روی ندارند دارای مینی بوس های برقی منحصر به فرد  کوچک وجذابی است که  سوار شدن  آنها خالی از لطف نمی باشد .

 

7 -  کلبه چوبی :

این کلبه شبیه اقامتگاه های بومگردی و مکانی دنج در دل کوهستان می باشد که با منظره ای بی نظیر از کوهستان اقامتی آرامش بخش را بهمراه خود دارد که با امکانات و مدیریت هتل توچال پشتیبانی می شود . با جاده ای فرعی و اختصاصی بالاتر از جاده سلامتی توچال قرار گرفته است که برای استفاده از این مکان خاص حتما باید با رزرو هتل توچال هماهنگ شوید .

 

8 -  زیپ لاین توچال :

بزرگترین زیپ لاین کشور به طول 200 مترو  ارتفاع 70 متر درمسیر  جاده سلامتی توچال قرار گرفته است که یکی از هیجان انگیز ترین امکانات تفریحی توچال می باشد  لازم به ذکر است که در روزهای بارانی و برفی تعطیل می باشد .

 

9 -  باشگاه تیراندازی با کمان در توچال :

این باشگاه به مساحت 1.500 متر مربع در مسیر جاده سلامتی قراردارد که دارای 15 سیبل تیراندازی می باشد با داشتن 10 تیر برای مدت زمان نامحدود در یک جلسه به تیراندازی مشغول گردید ، تمامی تجهیزات بصورت رایگان در اختیارتان قرار می گیرد و آموزش اولیه رایگان  نیز مشمول حالتان می شود

این باشگاه بازی های پینگ پنگ و فوتبال دستی را نیز ارائه می دهد.

 

10 -  کافه بیلیارد توچال :

در سمت چپ جاده سلامتی و قدری بالاتر از باشگاه تیراندازی  قرار گرفته است و امکان استفاده هم برای آقایان و هم برای بانوان و هم به صورت خانوادگی وجود دارد و آموزش ابتدایی آن بصورت رایگان می باشد ، همچنین در این مکان دنج و آرام از خدمات کافی شاپ و رستوران هم می توانید استفاده کنید .

 

11 -  بام توچال تهران :

در بالاترین نقطه ولنجک و ایستگاه یک ،بام توچال با هوایی دل انگیز خودنمایی می کند که با وجود  رستوران ها و کافی شاپها و امکانات تفریحی و مکانهایی برای نشستن و لذت بردن از منظره دیدنی پایتخت افراد زیادی را به خود جذب کرده و جذابیت خاص خودش را دارد . از بام توچال مسیر کوهنوردی به سمت قله آغاز می شود و مشاهده  شور و شوق  کوهنوردان  برای صعود به ایستگاههای مختلف زیبایی های خاص خودش را دارد .

 

12 -  باشگاه تنیس توچال :

این باشگاه که در ایستگاه یک در کنار تله کابین  قرار گرفته دارای 6 زمین خاکی با استانداردهای بین المللی می باشد و امکان استفاده از این باشگاه برای آقایان و بانوان مهیاست و فروشگاهی درون خود دارد که می توان وسایل بازی تنیس را از آن تهیه کرد .

 

13 -  باشگاه بک جامپ توچال :

تنها باشگاه حرفه ای بگ جامپ ایران محسوب می شود که با داشتن  ایربگ استاندارد اروپایی و سازه و تشک استاندارد ، می توان با خیال راحت از آن استفاده کرد و در ایستگاه اول قرار دارد و دارای بازی های زیر می باشد

 

+ سقوط آزاد توچال : که دارای دکل پرش آزاد که به سکو ها با ارتفاعات مختلف تقسیم بندی شده است .

 

+ بانچی جامپینگ توچال : با وجود بالاترین سطح ایمنی می توان لذت پرش را از ارتفاع 40 متری تجربه کرد

 

سنگ نوردی : با شرکت در کلاس های سنگ نوردی می توان امکان صعود تفریحی روی دیواره های سنگی را تجربه کرد

 

14 -  سورتمه توچال :

در ابتدای ایستگاه یک قرار گرفته و توسط یک شرکت آلمانی در سال 1394 طراحی شده است ، سورتمه توچال مهیج ترین و طولانی ترین  پیست سورتمه ایران می باشد که استفاده شب هنگام از آن ، هیجان و زیبایی آن را چند برابر می کند . این سورتمه قابلیت جابجایی 250 نفر در ساعت را داراست

 

15 -  کیوب کلاب توچال :

اگر علاقه مند به بازی های پلیسی و تعقیب و گریز می باشید این جا  بهترین مکانیست که می توانید لذت هیجان و چالش های فیلم های اکشن را تجربه کنید .

کیوب کلاب مکانی شبیه به فیلم یا بازی های کامپیوتری ست اما ، همه چیز واقعیست  . در هر سناریو حدود یک ساعت در کنار دوستان خود فرصت دارید تا خود و دوستان خود را نجات دهید ! از 3 تا 12 نفر می توانند در این بازی ها شرکت کنند .

   

16 -  شبیه ساز وی آر چی توچال :

این سینمای 5 بعدی که ساخت کشور ایتالیا می باشد در ابتدای ورودی ایستگاه یک ، کنار سورتمه قرار گرفته است و امکان تجربه افکت هایی مثل پاشیدن آب و ریزش برف ، وزش باد ، رعد و برق ، طوفان ، و .... را فراهم می کند علاوه براین می توان بازی های مجازی رانندگی را هم تجربه کرد .

 

17 -  تله سیژ چشمه :

در ایستگاه دوم که بنام چشمه در میان عامه  معروف گردیده شده یک تله سیژ بصورت رفت و برگشت به ایستگاه یک قرار گرفته است که مدت زمان آن برای هر مسیر 10 دقیقه می باشد که چشم انداز های زیبا و لذت خاص خودش را داراست.

 

لازم به ذکر است وجود انواع رستوران ها و کافی شاپ ها و همچنین سوپر های مواد خوراکی  در مقیاس و سبک های مختلف  و خودپرداز های بانک  و فروشگاه های گل و گیاه و لباس های ورزشی  در ایجاد لذت و فراهم کردن رفاه حال بازدید کنندگان تاثیر بسزایی دارد .

 

 

 

برچسب :

کوه توچال | اسکی توچال | هتل توچال | بام تهران | پیست اسکی ولنجک | تله کابین توچال | زیپ لاین توچال | قله توچال | اتوبوس برقی توچال | اسنوموبیل توچال |

نظرات شما


ارسال نظر

برچسب ها

آخرین ملک ها