بهترین ها را با ما تجربه کنید

img
املاک ساسان 1397/05/10

زمان اجاره نامه آپارتمان

فوت موجر یا مستاجر تاثیری در مدت قرارداد اجاره نمی گذارد و لذا ورثه آنها جانشین شخص فوت شده بوده و قرارداد به طرفیت آنها ادامی می یابد مگر اینکه طرفین با توافق یکدیگر قصد فسخ قرارداد را داشته باشند که هیچگونه منع قانونی ندارد.

اگر مدت در اجاره نامه تعیین نشود باعث باطل شدن قرارداد است ولی از طریق قانون روابط موجر و مستاجر و مراجعه به شورای حل اختلاف نمی توان تقاضای تخلیه سریع ملک را نمود در این شرایط باید دادخواست تایید ابطال اجاره نامه را به دادگاه تقدیم نمود تا پس از تایید و صدور رای دستور تخلیه آن را گرفت.

یکی از مزایای تعیین مدت در اجاره نامه استفاده از مزایای قانونی برای تخلیه سریع آن است که با جمع سایر ارکان اجاره نامه می توان ظرف یک هفته حکم تخلیه آن را دریافت نمود. اگر اجاره نامه رسمی باشد تقاضای تخلیه از طریق دوایر اجرای ثبت دفترخانه ای که اجاره نامه را تنظیم کرده بعمل می آید. در اجاره نامه عادی از طریق شورای حل اختلاف محل وقوع ملک ، دستور تخلیه صادر می گردد.

اگر مدت اجاره طولانی باشد معمولا اجاره بهای آن بیشتر از اجاره نامه هایی است که مدت آن محدود است مثلا شش ماه یا یکساله زیرا در مدت طولانی ارزش پول کاهش می یابد.

عقد اجاره به محض انقضا، مدت از بین می رود و مستاجر باید از طریق طرح دعوا و تنظیم دادخواست حقوقی علیه مستاجر تقاضای تخلیه آن را نماید که معمولا مشمول زمان و هزینه است. موجر می تواند علاوه بر تقاضای ملک استیجاری تقاضای اجرت المثل ایام تصرف پس از انقضا، مدت اجاره را تا زمان صدور حکم و اجرای آن نماید که مستاجر علاوه بر تخلیه باید بابت روزها و مدتی که پس از قرارداد از ملک استفاده می کرده و در تخلیه آن تاخیر داشته هزینه و اجرت را به قیمت روز بپردازد.

مدت اجاره باید بر اساس روز ، ماه و سال شمسی تنظیم شده و تاریخ شروع و پایان آن نیز در قرارداد به طور صریح و روشن قید شود.

*********************************************

سوال های حقوقی و ملکی خود را با ما در میان بگذارید.

02122415230

sasanvelenjak@gmail.com

Image result for instagram logo  اینستاگرام املاک ساسان ولنجک

Image result for telegram logo  تلگرام مسکن ساسان ولنجک

برچسب :

نظرات شما


ارسال نظر

برچسب ها

آخرین ملک ها