بهترین ها را با ما تجربه کنید

img
املاک ساسان 1397/05/28

موضوع قرارداد مشارکت در ساخت و ساز

موضوع قرارداد مشارکت در ساخت و ساز

در قرارداد های ملکی مانند مشارکت در ساخت به طور پیش فرض پس از ماده ۱ که به مشخصات طرفین می پردازد در ماده ۲ به موضوع قرارداد پرداخته شده است.  همانطور که از نام آن پیدا است ، عبارت است از ساخت و احداث بنا با مشخصات مورد توافق طرفین طبق نقشه های معماری و پروانه ساخت صادره از سوی شهرداری منطقه بر روی عرصه یعنی زمینی که از سوی طرف اول به عنوان سرمایه و آورده ارائه می شود.

اهمیت موضوع قرارداد از آن جهت است که ، سازنده مکلف و متعهد است تا در مدت تعیین شده در قرارداد ، موضوع تعیین شده در ماده دو را برابر نقشه های معماری و پروانه ساختمان صادره از شهرداری که قبل از قرارداد توسط مالک اخذ شده یا پس از تنظیم قرارداد توسط سازنده اخذ می شود ، پیاده سازی و اجرا نماید.

مالک و سازنده در هنگام تنظیم قرارداد مشارکت باید با توجه به تجربه و ضوابط و مقررات شهرسازی و محدودیت های احتمالی ، نسبت به نوشتن و تنظیم دقیق موضوع قرارداد اقدام کنند. حتما برای تنظیم اینگونه قراردادها توصیه می شود از مشاورین املاک مربوط به محل ساخت پروژه مشاوره لازم را کسب نمایید .

با تنظیم قرارداد از طرف مشاورین املاک خبره می توانید مطمئن باشید کلیه حقوق دو طرف ( سازنده و مالک ) به طور منصفانه در قرارداد رعایت گردد. کلیه حالت ها و فرض های مختلفی که ممکن است در جریان اجرا موضوع قرارداد پیش بیاید در قرارداد پیش بینی شود. ضروری است برای جلوگیری از اتفاقات و بروز اختلافات در آینده ، موضوع قرارداد به طور واضح و روشن ( در چند طبقه مسکونی / تجاری / تراکم چند درصد و .... ) تنظیم شود تا هم تکلیف ادامه تعهدات و اجرای موضوع قرارداد مشخص باشد و هم باعث توقف اجرای قرارداد نشود.

*********************************************

سوال های حقوقی و ملکی خود را با ما در میان بگذارید.

02122415230

sasanvelenjak@gmail.com

Image result for instagram logo  اینستاگرام املاک ساسان ولنجک

Image result for telegram logo  تلگرام مسکن ساسان ولنجک

 

برچسب :

موضوع قرارداد مشارکت در ساخت و ساز | lahv;j | مشارکت | مشارکت در ساخت |

نظرات شما


ارسال نظر

برچسب ها

آخرین ملک ها