بهترین ها را با ما تجربه کنید

img
املاک ساسان 1400/03/26

نحوه محاسبه قیمت رهن و اجاره در زعفرانیه ، ولنجک ، محمودیه

نحوه محاسبه قیمت رهن و اجاره در زعفرانیه ، ولنجک ، محمودیه

 

 

مسکن ساسان ولنجک در نظر دارد اطلاعاتی در زمینه نحوه محاسبه قیمت رهن و اجاره در محدوده زعفرانیه ، ولنجک ، و محمودیه در اختیار شما قرار دهد .

 

بطور کلی آپارتمان جزء کالاهایی محسوب می شود که برچسب قیمتی ندارد ، بطور مثال اگر شما به یک فروشگاه مراجعه کنید تمام کالاهای موجود در فروشگاه دارای برچسب قیمتی می باشند که تقریبا قدرت چانه زنی را از شما سلب می کند اما ، در زمینه ملک اینگونه نیست و قیمت اعلامی توسط مالک یا فروشنده همواره با شرایط خریدار و یا مستاجر و نحوه پرداخت قابل تعدیل و تغییر است .

 

بطور مثال اگر قیمت اجاره آپارتمان ماهیانه 10 میلیون تومان باشد ، در صورتیکه مستاجر این امکان را داشته باشد که اجاره بهای یکسال را در ابتدای قرارداد نقدا پرداخت کند بنا بر عرف ، می تواند بابت یکسال فقط 11 ماه اجاره را پرداخت نماید یعنی برای یکسال فقط 110 میلیون تومان اجاره بهاء پرداخت می شود .

 

 

نحوه محاسبه اجاره بهاء :

در گذشته مرسوم بوده که اجاره بهاء یک ملک  بر اساس رهن آن ، که از یک چهارم تا یک ششم ارزش آپارتمان بود، قیمت گذاری شود ،  یعنی در صورتیکه قیمت فروش آپارتمانی 10میلیارد تومان می بود ارزش رهن آن حدود 1/600میلیارد تومان محاسبه می گردید که تبدیل رهن نیز، با توجه به شرایط بین 2.5 % تا 3 % تبدیل به اجاره می شد.

اما بطور کلی یکی از صحیح ترین روش اساسی روش محاسبه قیمت اجاره آپارتمان ، بین 2.5 تا 3 درصد ارزش آپارتمان می باشد . یعنی اگر قیمت آپارتمانی حدود 10 میلیارد تومان باشد اجاره بهای ماهیانه این ملک حدود 22 تا 25 میلیون تومان می باشد که اجاره بهای آن در یک سال حدود 264 تا 300میلیون تومان می باشد که درصدی از 2.6 تا 3 درصد از کل ارزش آپارتمان مذکور است .

 

مسکن ساسان ولنجک با توجه به اطلاعات میدانی و قرارداد های مکتوب خود سال جاری و سال قبل ، قیمت رهن و اجاره آپارتمان را در منطقه به شرح ذیل در اختیار شما قرار می دهد :

 

1 -  آپارتمان دو خوابه بین 100 تا 130 متر  از حدود یک میلیارد تومان شروع شده و در صورتیکه دارای امکاناتی همانند لابی ، استخر ، سونا و ... سایر امکانات رفاهی باشد از 1.500میلیارد تا 2.500 میلیارد تومان برآورد می شود .

2 -  آپارتمان سه خوابه از 1.500میلیارد تومان به بالا

3 -  آپارتمان چهار خوابه از 3.500 میلیارد تومان  به بالا  

4 -    پنت هاوس    (pent house ) و  آپارتمان های لوکس از 10 میلیارد  تومان شروع می گردد .

در حال حاضر بازار خرید و فروش آپارتمان در شرایط رکود میباشد. با توجه به افزایش قیمت ها و انتخابات پیش رو به نظر می رسد که شرایط رکود تا تشکیل دولت جدید و کابینه آن و اعلام سیاست های 

پولی و اقتصادی ادامه داشته باشد. تجربه نشان داده که ، در شرایط رکود خرید و فروش تقاضا برای اجاره بیشتر می شود و خریدارانی که نیاز به آپارتمان دارند تمایل بیشتری به اجاره پیدا میکنند و همین 

موضوع باعث افزایش تقاضا در بازار اجاره میشود.

از آنجاییکه مسکن نیاز اولیه بشر می باشد ، امید است با بهبود شرایط اقتصادی و تولید انبوه مسکن ، تامین مسکن برای ایرانیان آسان گردد.

برای انجام هر گونه معامله رهن و اجاره و خرید و فروش شماره های مسکن ساسان تماس بگیرید .

 

 


 

 

    

برچسب :

نظرات شما


ارسال نظر

برچسب ها

آخرین ملک ها