بهترین ها را با ما تجربه کنید

img
املاک ساسان 1397/06/06

تعهدات مالک ( طرف اول ) در قرارداد مشارکت در ساخت و ساز

تعهدات مالک ( طرف اول ) در قرارداد مشارکت در ساخت و ساز

1 ) دریافت پروانه یا جواز ساختمان

هر کسی می خواهد هر نوع عملیات ساختمانی و عمرانی را در هر حد و اندازه ای نسبت به ملک خود انجام دهد باید از قبل از شهرداری منطقه اجازه کسب نماید که این اجازه در قالب “  پروانه یا جواز ساختمان “  صادر می شود . در داخل پروانه ساختمان یک مهلت معینی برای انجام عملیات عمرانی تعیین شده است که مالک باید در طی آن مدت اقدام به عملیالت ساخت و ساز کند در غیر اینصورت باید نسبت به تمدید مدت پروانه ساختمان مبادرت نماید.

در برخی از قرارداد های مشارکت در ساخت قید می شود که سازنده مسئول اخذ پروانه ساختمان است ، که در این صورت هزینه دریافت پروانه بر عهده وی می باشد اما اگر مالک یا مالکین از قبل شخصا اقدام به دریافت پروانه یا جواز ساختمان کرده باشند حتما باید دقت کنند که در قرارداد مشارکت هزینه و وجهی که بابت دریافت پروانه ساختمان داده اند را جزء آورده و سهم الشرکه قید نمایند ، در غیر اینصورت اگر این موضوع در قرارداد مواجه با سکوت باشد در پایان قرارداد ممکن است محل اختلاف شود.

2 ) تحویل ملک

سرمایه و آورده مالک زمینی است که طی قرارداد مشارکت باید در اختیار سازنده قرار بدهد تا با توجه به شروط قراردادی و در طی مدت مندرج در قرارداد نسبت به احداث بنا بر روی آن مبادرت کند . طبق بررسی بسیاری از انواع قراردادهای مشارکت در ساخت دیده می شود که بابت تحویل و تسلیم ملک یا زمین از سوی مالک به سازنده موعد و مهلتی تعیین می شود که طی آن معمولاَ مالک باید اقدام به تخلیه ملک و انتقال اسباب و اثاثیه خود به مکان دیگری نماید و آن را بدون هر گونه مانعی در اختیار سازنده قرار دهد تا وی بتواند عملیات عمرانی را در آن ملک شروع نماید.در هنگام تنظیم قرارداد بابت هر روز تاخیر در تحویل ملک از سوی مالک به سازنده خسارت روزانه پیش بینی نمود و یا حق فسخ قرارداد بعلاوه مطالبه خسارت مقطوع مقرر نمود.

3 ) اقدامات ثبتی

بعد از اینکه پروژه ساختمانی به اتمام رسید در اولین فرصت باید نسبت به اخذ سند مجزا برای هر ملک به نام مالک آن اقدام نمود. معمولا در قراردادهای مشارکت در ساخت از قبل درباره این موضوع و مسئول اقدامات ثبتی و تفکیکی پیش بینی های لازم صورت می گیرد. انجام این کار به صورت یک شرط در قرارداد بر عهده سازنده گذارده می شود تا نسبت به اخذ پروانه ساخت اقدام و پس از احداث بنا نیز نسبت به اخذ پایان کار و صورت مجلس تفکیکی و اسناد مالکیت واحد ها مبادرت نماید.

چنانچه اقدامات ثبتی قرار است از سوی سازنده صورت گیرد نسبت به درج این بند در شروط انجام کار اقدام فرمائید:

اجرای کار بعد از عقد قرارداد از ابتدا اعم از تشکیل پرونده ، اخذ جواز‌، تنظیم سند ملک به صورت مشاع ، تهیه نقشه هاسی معماری و مهندسی، خاکبرداری ، خرید مصالح ، اجرای فونداسیون، ساخت و تکمیل و تحویل ساختمان ، اخذ پایان کار ، صدور سند ، خرید انشعاب آب و برق و گاز و کلیه هزینه های مربوط اعم از مالیات ، دارایی، هزینه تفکیکی، صدور سند بر عهده سازنده ( مجری ) است.

*********************************************

میدونستید آژانس املاک ساسان ولنجک با بیش از 25 سال تجربه و حضور در منطقه یکی از قدیمی ترین و معتبرترین آژانس های املاک منطقه است؟ما همیشه در کنار شما حضور داریم.

سوالات حقوقی و ملکی خودتون رو در مورد خرید و فروش و رهن و اجاره آپارتمان در ولنجک,زعفرانیه و محمودیه از ما بپرسید.

02122415230

02122422424

info@sasanvelenjak.com

Image result for instagram logo  اینستاگرام املاک ساسان ولنجک

Image result for telegram logo  تلگرام مسکن ساسان ولنجک

برچسب :

تعهدات مالک | قرارداد مشارکت در ساخت و ساز |

نظرات شما


ارسال نظر

برچسب ها

آخرین ملک ها