بهترین ها را با ما تجربه کنید

img
املاک ساسان 1397/06/03

آورده سازنده ( طرف دوم )

آورده سازنده ( طرف دوم )

جمع کل آورده سازنده به مبلغ ...... ریال است و به شرح ذیل می باشد :

1 ) کلیه هزینه های اجرایی و اداری و مدیریت جهت انجام موضوع مشاکرت بر اساس این قراداد و اسناد و مدارک پیوست ، اعم از کلیه عملیات خاکبرداری ، تجهیز کارگاه ، آماده سازی زمین ، پیاده نمودن نقشه ها و اجرای کلیه عملیات ساخت اسکلت ،‌سقت کاری ، نازک کاری ، نماسازی ، تاسیسات مکانیکی و برق طبق مدارک فنی پیوست و محوطه سازی و دیوار کشی ( طبق نقشه ) هزینه آزمایشت و کنترل کیفیت و به طور کلی تقبل کلیه هزینه های مربوط به هرگونه عملیات و اقدامات لازم اداری و اجرایی از وضعیت فعلی تا انجام و اتمام موضوع مشارکت در زمین موضوع این قرارداد و اسناد و مدارک ضمیمه آن به گونه ای که قابلیت بهره برداری کامل از واحدهای ....... و پارکینگ ها و محوطه به شرح ماده ....... و پیوست های این قرارداد حاصل شود، از قرار هر مترمربع ...... ریال و کلاَ به مبلغ عددی ... ریال ( حروفی ... )

2 ) کلیه هزینه های مربوط به اخذ انشعابات موقت و دائم آب ، فاضلاب ، برق ، گاز و تلفن به عهده سازنده خواهد بود و همچنین در صورت نیاز به احداث شبکه های اصلی انشعابات پروژه ( اعم از انتقال آب و برق و گاز و ... ) از شبکه سراسری تا محل پروژه هزینه های طرح و اجرای شبکه های مذکور به عهده شریک خواهد بود.

3 ) در صورت افزایش یا کاهش زیربنای کل موضوع مشارکت ( مستند به صورت مجلس تفکیکی ثبتی اخذ شده ) زیربنای کل حاصل شده از صورت مجلس تفکیکی ، با توجه به بها واحد ساخت مندرج در ماده .... ملاک محاسبه آورده قطعی طرفین خواهد بود.

4 ) چنانچه هزینه اجرای موضوع مشارکت بیش از مبلغ مندرج در ماده ... قرارداد باشد، سازنده قبول نمود بدون مطالبه هیچ گونه وجهی از مالک و بدون آنکه تغییری در میزان سهم الشرکه ها ایجاد شود ، هزینه مازاد را از مال خود بپردازد و حق اعتراض را از خود سلب نمود.

5 ) ارقام برآورد شده در ماده .... مبنای تعیین سهم الشرکه طرفین قرار گرفته است و هیچ گونه تعدیل و آحاد بها ، مابه التفاوت مصالح ، افزایش دستمزد و امثالهم تحت هیچ عنوان تعلق نمی گیرد و مبالغ مزبور قطعی می باشد.

نکته : بهتر است که سهم الشرکه طرفین بر اساس میزان سهم و مشارکت آنها در پروژه باشد مثلا 60 به 40 یا 50 به 50 زیرا در این صورت کاهش یا افزایش متراژ واحد های آپارتمانی یا واحد های تجاری موجب اختلاف طرفین نخواهد شد و در کنار تعیین میزان سهم الشرکه می توان به شماره و طبقات واحد های مسکونی و تجاری متعلق به طرفین که به صورت توافقی بوده ، اشاره کرد. در هر حال قید شود که در صورت کاهش یا افزایش متراژ کلیه واحد ها مطابق صورت مجلس تفکیکی ، که در سهم یکی از طرفین ایجاد شده است ، در نهایت با رد و بدل کردن ارزش روز ملک میان طرفین حل و فصل خواهد شد.

*********************************************

سوال های حقوقی و ملکی خود را با ما در میان بگذارید.

02122415230

sasanvelenjak@gmail.com

Image result for instagram logo  اینستاگرام املاک ساسان ولنجک

Image result for telegram logo  تلگرام مسکن ساسان ولنجک

برچسب :

نظرات شما


ارسال نظر

برچسب ها

آخرین ملک ها